tandlaege, bente canter, akupunktur

AKUPUNKTUR

For os er det vigtigt, at du får en god oplevelse ved ethvert tandlægebesøg. Vi har stor succes og mange års erfaring med anvendelse af akupunktur i forbindelse med tandbehandling. Oftest som beroligende eller for reflekser.

BIDESKINNER

Har du hovedpine, tandslid, smerter i musklerne omkring halsen, nakke og kæber, ømme tænder, knasen eller knæk fra kæbeleddene? Så kan det stamme fra et forkert bid eller problemer i kæbeleddet. Slidgigt kan også være årsagen.

knaekket, tand, odder, malling, beder, samsoe

KNÆKKET TAND

Direkte skader på tænderne kommer oftest som et resultat af et traume. Men mange har desværre tænder, der er i risiko for at knække… “Risikotænder”. Det drejer sig om rodbehandlede tænder og tænder med store fyldninger. Tænder kan også knække som følge af et træthedsbrud.

PARADENTOSE

Paradentose er en folkesygdom. Cirka 40% af befolkningen rammes af paradentose, især personer over 40 år. Lidelsen starter som en almindelig tandkødsbetændelse med blødning fra tandkødet.

tandlaege, bente canter, paradentose
porcelaensfacader, odder, malling, beder, samsoe

PORCELÆNSFACADER

Et smukt smil har stor betydning for hvordan, vi bliver opfattet af vores omgivelser. Det er alment kendt, at når vi mennesker betragter hinanden, kigger vi først og fremmest på øjnene … og dernæst på tænderne.

RODBEHANDLING

Hvorfor skal en tand rodbehandles? Det skal den, fordi nerven enten er død, eller den er så påvirket af enten bakterier fra et dyb hul eller en revne i tanden. Et traume fra f.eks. et fald eller et slag kan også føre til, at en tand må rodbehandles.

rodbehandling, odder, malling, beder, samsoe
tandlaege, bente canter, roentgen, udstyr

RØNTGEN

Røntgen et meget vigtigt og nødvendigt redskab i en moderne tandlæge praksis. Det er vigtigt for at kunne behandle dig korrekt. Her på klinikken har vi mulighed for at lave et panoramarøntgen, som giver et fuldt overblik over dine tænder og kæber.

SNORKESKINNE

En snorkeskinne virker ved, at den fører underkæben en smule frem, så man nemmere kan trække vejret. Den afhjælper både de ubevidste opvågninger om natten (kaldet apnøer) – OG din snorken.

snorkeskinne, odder, malling, beder, samsoe
tandlaege, bente canter, tandblegning

TANDBLEGNING

Med en blegebehandling bliver dine tænder væsentligt hvidere, end de er i dag – ja, faktisk kan de flytte sig 10 niveauer på farveskalaen.

TANDIMPLANTATER

Hvis du mangler en eller flere tænder, hjælper vi dig med at erstatte dem. Vi tilbyder både tandimplantater, broer eller aftagelige proteser for at få det komplette tandsæt, du ønsker.

tandimplantat, tandlaege, canter, odder
tandlaege, bente canter, kroner, facader

TANDKRONER

Hvis du har en tand, som er så defekt eller repareret, at det ikke længere er muligt eller forsvarligt at reparere den med plast, kan det være nødvendigt med en tandkrone.

TANDLÆGESKRÆK

Der er mange, som i større eller mindre grad lider af tandlægeangst. Og det vil vi gerne hjælpe dig med at slippe af med! Og det er vi faktisk gode til!

tandlaege, bente canter, tandlaegeskraek
tandlaege, bente canter, tandprotese

TANDPROTESER

Mange bærer i dag en hel- eller delprotese som følge af tandskader efter ulykker eller blot generel dårlig tandtilstand. Tandproteser kan erstatte få, mange eller alle tænder og er en løsning, som for nogle mennesker fungerer rigtig godt.

TANDREGULERING

Som voksen kan behovet for tandregulering enten skyldes kosmetiske ønsker eller et forkert bid. Et forkert bid kan give et forkert slid, problemer med tyggemusklerne, hovedpine eller belastning af kæbeleddene.

tandlaege, bente canter, tandregulering

Bestil tid